PostNLHeader

   

  PostNL-logo

Wij willen graag dat je tevreden bent over jouw aankoop bij Outdoorbrands en onze dienstverlening. Daar hoort wat ons betreft bij dat je gemakkelijk kunt retourneren als je een artikel wilt ruilen of toch niet wilt houden.

Met je bestelling ontvang je een retourlabel met Antwoordnummer, zodat je een retourzending gratis via een PostNL postkantoor in Nederland kunt terug sturen. Je krijgt een "bewijs-van-aanpakken" dat PostNL de zending in ontvangst heeft genomen en bewaar dat goed. Voor retourneren vanuit Belgïe zie Retour/ Ruilen.

PostNL beschikt door haar samenwerking met lokale winkels (ie supermarkten, boekhandels etc.) over een uitgebreid netwerk van postkantoren/ PostNL-locaties zodat je altijd wel een locatie bij jou in de buurt kunt vinden waar je een pakketje kunt afgeven om te retourneren.

abc

 

Gratis retourneren via een PostNL locatie in Nederland bij jou in de buurt

Aan de zending voegen wij een retourlabel toe met een korte instructie. Is je label beschadigd of ben je het kwijt geraakt, stuur dan even een e-mail met het verzoek om een vervangend exemplaar naar onze klantenservice (zie onderstaand).

 

Overzicht PostNL locaties

Weet je niet waar het dichtstbijzijnde postkantoor/ PostNL locatie is, raadpleeg dan even de PostNL website via deze link:

https://www.postnl.nl/locatiewijzer

 

Retourneren binnen de 14 dagen zichttermijn/ herroepingstermijn

Volledigheidshalve vermelden we nogmaals dat retourneren dient te gebeuren binnen de zichtermijn/ herroepingstermijn van 14 dagen, gerekend vanaf de dag na bezorging of binnen 14 dagen na de herroepingsmededeling. Je kunt binnen deze termijn voor de zekerheid gebruik maken van het   herroepingsformulier , als je vreest dat je retourzending niet op tijd door ons zal worden ontvangen.

Lees voor een uitgebreide toelichting ook   Retour/ Ruilen ,

 

Bewijs van aanpakken

Op het moment dat je een retourzending op een PostNL-locatie aanbiedt, ontvang je een bewijs van aanpakken. Bewaar dit ontvangstbewijs goed totdat jouw omruil of annulering door ons is behandeld, aangezien het je enige bewijs vormt dat je een pakket hebt geretourneerd.

 

Behandeling van omruil of retour door Outdoorbrands

Omruil van jouw bestelling, mits jouw gewenste omruil artikel(en) op voorraad c.q. nog leverbaar zijn, en/of creditering van aankoopbedragen worden doorgaans binnen 5 werkdagen na ontvangst (maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping) door ons verwerkt, inclusief de kwaliteitscontrole om vast te stellen dat een geretourneerd artikel ongebruikt en onbeschadigd door ons is ontvangen. Je ontvangt op dat moment een e-mail ter bevestiging zodat je weet wanneer je de omruil kunt verwachten dan wel wanneer je het geld weer op jouw rekening kunt verwachten.

 

Advies omruil of retour bij spoed

Tot slot; ga je op vakantie en wil je snel een andere maat ontvangen dan is ons advies om niet voor een omruil te kiezen maar om een nieuwe bestelling in onze shop te plaatsen. Dan weet je direct of het artikel dat je wenst nog op voorraad is en dat je dit snel in huis kunt hebben. Het artikel dat je niet wenst te houden stuur je gewoon terug waarna je het aankoopbedrag ook weer snel op je rekening krijgt overgemaakt.

 

Heb je een vraag over ons retourproces (of anderszins), dan vernemen wij dat graag via klantenservice@outdoorbrands.nl